Friday, June 8, 2012

rumah Alias mana?

Malam tadi aku balik kerja dalam keadaan yang lapar dan penat.. Sampai kat rumah je terus pergi dapur dan makan malam... tiba-tiba anak aku panggil, umi, umi, kawan umi nak jumpa..


Ah!! sapa pulak yang kacau aku nak soru nih..
terus bangun dah tengok kat luar ada seorang lelaki di luar pagar. dia tanya. kak, kat sini dulu rumah Alias ke?
Rumah Alias? eh, saya tak tau lah.. 
dia tanya lagi, kat taman ini ada padang bola tak? 
Aku jawab memang ada.. padang bola kat depan sana, sebelah tapak pasar malam..
dia jawab, saya pernah datang 10 tahun dulu.. kat sini ada padang bola.. 
aku kata, oh!! kalau macam tu saya tak tahu.. saya baru menetap kat sini.. kalau abang nak tahu, cuba tanya abang din yang jual tom yam kat rumah hujung tu.. dia memang dah lama duduk kat taman ni..
ish.. dia tak nak bergerak dan pergi..
still jugak kat luar pagar tu..
ok... memang la kat taman ni ada padang bola.. abang keluar balik masuk kanan, lepas tu abang nampak pasar malam kan, ha, sebelah pasar  malam tu padang bola lah.. suara aku dah meninggi sikit...
alamak tak faham-faham lah orang ni..
mcam ni la bang, abang pegi jumpa tuan punya kedai tomyam kat hujung rumah saya ni, abang tanya dia.. ok, dan aku pun beredar..
baru aku perasaan, aisyah yang dari tadi berdiri sebelah aku dah tak de.. dan aku nampak dia keluar dari bilik sambil memegang sehelai kertas.. dia tunjuk kertas tu kat aku sambil kata, umi, ini jalan nak ke padang bola dari rumah kita.. saya nak bagi kat kawan umi... 


ya allah!! betapa dalamnya kuasa tuhan.. she is only six years!!


A. rumah aku
B. Padang bola.
aku tak edit lukisan ni.. semua aisyah tulis..aku cuma suruh aisyah tulis A dan B, tujuannya untuk aku nak  gambarkan  dalam entri ni...

No comments: